Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



חשוד בייבוא סמים לישראל?

המחוקק הישראלי  מתייחס בחומרה יתירה לעבירה של ייבוא סמים שכן בדרך כלל יש בעבירה זו משום הוכחה כי החשוד מבקש להפיץ את הסמים בכמות מסחרית, עבירה בעלת השלכות חברתיות מרחיקות לכת ובעלת פגיעה ממשית באינטרס הציבורי.

חשוד בייבוא סמים לישראל?

עונשו של אדם שהורשע בעבירת ייבוא סמים הוא עד 20 שנות מאסר, עונש כבד המגלם את התייחסות המחוקק לעבירה זו.

תוכן עניינים

אני חשוד בייבוא סמים לישראל?? למה?

בתוספת הראשונה לפקודת הסמים מנויים כל החומרים המוגדרים כ"סם מסוכן" והתוצרים שלו. כיוון שכך, יצרני הסמים מנסים כל הזמן לייצר חומרים חדשים שאינם מופיעים ברשימה, והיא מצידה, מתעדכנת השכם והערב לפי המצאי העדכני ולפי מהירות הפיתוחים החדשים.

המחוקק אף אינו מבחין בין סמים קלים לסמים קשים. בפועל, סוג הסם משפיע על מנעד הענישה.

פקודת הסמים קובעת מהי הכמות המרבית של סם שיכולה להיחשב כ"צריכה אישית", לדוגמה:

  1. מריחואנה וחשיש – 15 גרם
  2. אופיום – 2 גרם
  3. קוקאין – 0.3 גרם
  4. הרואין –0.3 גרם

מעבר לכמות זו, הכמות נחשבת כ"כמות מסחרית שלא לצריכה עצמית".

היית בהולנד, החבאת בתיק 20 גרם מריחואנה, ולא הצהרת עליהם במכס… אתה יכול להיות חשוד בייבוא סמים לישראל. כל ייבוא של סמים לישראל, ללא קשר לכמות הנתפסת, היא עבירה חמורה ביותר.

נתפסת בייבוא של כמות הגבוהה מכמות המוגדרת כצריכה אישית? עליך להוכיח כי התכוונת להשתמש הזה לצריכה עצמית. רצית להעלות את המורל במסיבה של החבר'ה? אתה עלול להיות מואשם בסחר בסם ובהפצתו.  לא הצלחת להוכיח שהכמות נועדה לצריכה עצמית? היחס אליך יהיה כמי שייבא סמים להפצה אף ללא קבלת תמורה כספית.

כמובן שגם צריכת סמים עצמית היא עבירה חמורה על החוק אולם התייחסות מערכת המשפט וחומרת הענישה הנלווית, היא פחותה בעבירות של צריכה עצמית.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לא ידעתי שהסם מסוכן והבאתי אותו לארץ. גם אני חשוד בייבוא סמים לישראל?

כדי שאדם יואשם בעבירת ייבוא סמים, על התביעה להוכיח את היסודות הבאים:

  1. יסוד עובדתי – הסם שנתפס מופיע בפקודת הסמים המסוכנים
  2. יסוד נפשי – על התביעה להוכיח כי הנאשם ידע שהסם מסוכן והוא ייבא אותו למרות ידיעתו זו.

(סביר להניח כי אם הנאשם יטען כי לא ידע שהרואין הוא סם מסוכן, הרי שטענתו זו תידחה בשתי ידיים).

  1. הסם עצמו אינו חלק מהראיות ההכרחיות בתיק – כלומר גם אם הסם עצמו לא נתפס, ניתן להרשיע אדם על ייבוא הסם.
  2. גם אם נשפטת בארץ המוצא בעבירת סמים, ניתן לשפוט אותך שוב, על אותה עבירה, במדינה שאליה ייבאת את הסם.

על התביעה להוכיח מעל לכל ספק סביר כי כל יסודות העבירה התקיימו. מעשה שאירע וצעיר נתפס בייבוא כמות גבוהה של "סם אונס" שהוא סם מסוכן בהגדרתו. ההגנה הצליחה לשכנע את בית המשפט כי במקרה זה לא נתקיים היסוד הנפשי שכן בחברה שממנה הגיע הצעיר, השימוש בסם האונס הוא מקובל ואינו משמש למטרתו הפלילית המוצהרת – טשטוש מכוון של יכולת התנגדות הנאנסת.

המוכס מצא אצלי קילו של מריחואנה ואני חשוד בייבוא סמים לישראל. אפשר לצאת מזה?

היו מקרים שבהם נתפס אדם כשבכליו כמות גדולה של סם. התביעה הגישה נגדו כתב אישום בגין ייבוא סמים לישראל, עבירה שבצידה עונשי מאסר חמורים. מנגד, עורך דינו של הנאשם הצליח לזרוע ספק בליבם של השופטים בשאלה אם הכמות הגדולה נועדה לצריכה עצמית, אם לאו. עורך הדין טען כי למרות שהכמות מסחרית, הרי שמאחוריה עומד הרצון לחסוך משלוחים, לרכז כמה כמויות קטנות במשלוח אחד ואף לזכות בהנחה בשל הכמות הנכבדה – כדאיות כלכלית…

יצירתיות זו של עורך הדין, הצילה את לקוחו ממספר רב של שנות מאסר שכן חומרת הענישה בגין צריכה עצמית, נמוכה משמעותית מזו של ייבוא סמים.

אם הצלחת לשכנע כי מדובר בצריכה עצמית (שגם היא אסורה) ולא בייבוא מסחרי, הרווחת שנות חופש!

גם ייבוא סמים דרך המרשתת נקרא ייבוא סמים לישראל?

לא היית בכלל בשדה התעופה, לא הסתרת בכיסים, לא נָחַתָּ משום מקום. רק הזמנת ברשת, וכבר החבילה מחכה לך בדואר ישראל. גם זה נקרא ייבוא סמים! הקלות והזמינות של ייבוא הסמים הפילה בפח אנשים נורמטיביים רבים המוצאים עצמם בסיטואציות פליליות חמורות.

זכור! גם כחשוד בייבוא סמים לישראל, עבירה חמורה בפני עצמה, אתה זכאי ורשאי לעמוד על זכויותיך המשפטיות: התייעצות עם עורך דין פלילי, זכות השתיקה, הזכות לאי הפללה עצמית ועוד. כל פגם הנופל בעבודת המשטרה במהלך החקירה יכול לשחק לטובתך עד כדי ביטול התיק!

לסיכום: עבירת ייבוא סמים לישראל היא עבירה חמורה מאוד. קיים הבדל גדול ברמת הענישה והתייחסות בתי המשפט לנאשם הטוען שהסמים הם לצריכה אישית לבין מקרה ברור של ייבוא כמות גבוהה הנחזית להיות מסחרית. כדי להיות מורשע בעבירה, התביעה צריכה להוכיח את יסודות העבירה. גם במקרים חמורים אלו, לנאשם שמורות כל הזכויות המשפטיות שלו ובראשן, התייעצות עם עורך דין. אל תוותר על כך!

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף