Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



עורך דין פלילי מחירון שירותים משפטיים

אמרה ידועה גורסת כי "לכל דבר יש מחיר" גם שירותי עורכי דין עולים כסף, וכסף רב. אם הסתבכתם בעבירה פלילית שעונש מאסר בצידה, סביר להניח שתרצו את עורך הדין הטוב ביותר שמן הסתם יהיה גם היקר ביותר.

עורך דין פלילי מחירון שירותים משפטיים

 כיוון שאי אפשר לעורך דין אחד לטפל בכל העבירות הפליליות, נוצרת תחרות, כמו בכל תחום, בין עורכי הדין הפליליים הקיימים.

האם קיים מחירון שירותים של עורך דין פלילי? האם רמת המחירים בשוק מוכתבת ע"י ביקוש והיצע, כלומר השמיים הם הגבול, או שניתן להעריך את מחיר השירות במסגרת מחירון קבוע וידוע מראש?

תוכן עניינים

אלו שיטות קיימות לקביעת מחירון שירותים של עורך דין פלילי?

  1. תמחור לפי שעות – בשיטה זו, עורך דין פלילי אינו קובע מראש את מספר שעות העבודה שמשקיע בתיק, אלא מגיש חשבון כולל בסוף תקופה, המורכב ממספר שעות שהושקעו בתיק.

דרך זו אינה אהובה במיוחד על הלקוחות כיוון שאין בידם להעריך מהו סכום התשלום שיידרשו לשלם ואין בידם לעקוב את מספר השעות המושקעות בפועל בתיק. כמובן שעורך דין פלילי בכיר יגבה שכר טרחה גבוה יותר לכל שעת עבודה לעומת עורך דין פלילי צעיר או מתמחה.

  1. שכר טרחה קבוע מראש – לפי שיטה זו, הלקוח יודע מראש כמה יגבה ממנו כל עורך דין פלילי ומהו מחירון השירותים שלו. אולם בשיטה זו יש להיזהר כיוון שפעמים רבות נוספים שלבים בדיון המשפטי או מוגשות בקשות שלא היו צפויות בשעת תמחור התיק. לכן עורך דין פלילי הנוקט בשיטת מחירון שירותים כזו, קובע את גובה השכר לכל אחד משלבי הדיון המשפטי כאשר לכל תוספת של כתב בי דין, ישיבה או ערעור, נקבע מחיר מראש. בצורה זו הלקוח יכול להעריך את השכר הכולל שיידרש ממנו לשלם עד סופו של ההליך.

בדרך כלל בליטיגציה משפטית פלילית, מקובל לגבות שכר טרחה ידוע מראש עבור הכנת התיק לדיון עם תשלום קבוע עבור כל ישיבת בית משפט נוספת מעבר למוסכם.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

  1. ריטיינר – שיטת גבייה לפיה עורך דין פלילי גובה תשלום קבוע מראש ללא הגבלת מספר שעות או היקף פעילות אלא מספק שירותים משפטיים לפי דרישת הלקוח ולפי הצורך המזדמן.למשל, עורך דין פלילי מומלץ המייצג משפחות פשע, אינו גובה שכר לפי השעות שהוא משקיע שכן יכול להיות חודש ללא פעילות לאחריו חודש עמוס מעצרים או תביעות פליליות. עורך הדין מספק את שירותיו לפי דרישה העולה מן השטח בהתאם למצב העכשווי.

עורך דין פלילי מחירון

עורך דין פלילי מחירון מומלץ של לשכת עורכי הדין

לשכת עורכי הדין מפרסמת מעת לעת, מחירון שירותים של עורכי דין, תעריפון מינימלי מומלץ. התעריפון נחלק לנושאים משפטיים שונים. בואו ונדגום כמה מן התעריפים מתוך מחירון שירותים של עורך דין פלילי:

  1. אישום בחטא – 1,158 ₪
  2. אישום בעוון או בעבירה אחרת – 1,607 ₪
  3. אישום בעבירה של גרימת מוות – 5,380 ₪
  4. שחרור בערבות – 632 ₪
  5. ערעור על פסק דין – 1,678 ₪
  6. ערעור על גזר דין – 1,029 ₪
  7. ערעור על פסק דין בבית המשפט העליון – 7,140 ₪
  8. ערעור על גזר דין בבית המשפט העליון – 3,571 ₪

ועוד תעריפים רבים לפי העניין ולפי הערכאה.

ממה נגזרת רמת המחירים של שירותי עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי, ככל בעל מלאכה, קובע את רמת שירותיו לפי פרסומו, תיוגו ויוקרתו האישית. כיצד בוחרים עורך דין פלילי שיצדיק את רמת המחירים שהוא גובה? למה חשוב לשים לב כאשר באים לחפש עורך דין פלילי?

  1. התמחות בתחום הפלילי – ישנם עורכי דין ה"מתמחים" בכל סוגות המשפט הקיימות: אזרחי, מסחרי, מעמד אישי וגם פלילי. הקפידו לבחור עורך דין שהתחום הפלילי הוא תחום עיסוקו היחיד שאותו הוא מכיר על בוריו ולא כנספח לתחומים אחרים.
  2. בדקו מיהו עורך הדין הפלילי שיטפל בתיקכם – גם אם שכרתם משרד עורכי דין מפורסם ושילמתם בהתאם, קחו בחשבון שלא הוא יטפל אישית בתיק שלכם אלא אחד השותפים, השכירים או אחד המתמחים. אם החלטתם לשלם יקר, דרשו לקבל את שירותיו של עורך דין פלילי מהשורה הראשונה ולא של אחד מעורכי הדין הנוספים במשרד. כך תרגישו ששילמתם יקר, אולם קיבלתם את תשומת ליבו של עורך הדין שאותו רציתם.
  3. עורך דין המופיע רבות בתקשורת, כותב בעיתונים שונים ומופיע תדיר בתוכניות טלוויזיה, מן הסתם ינסה למנף הצלחה זו כדי לגבות שכר טרחה גבוה יותר. דעו כי לא תמיד קיים קשר ישיר בין הצלחתו השיווקית של עורך הדין לבין הצלחתו המשפטית. דרשו לראות קבלות, קראו על אותו עורך דין ועל הצלחתיו בבית המשפט ולא באולפני הטלוויזיה.

ולסיכום: קשה לקבוע מהו מחירון שירותים של עורך דין פלילי שכן בשוק חופשי, הביקוש וההיצע עושים את שלהם. לשכת עורכי הדין מפרסמת מחירון שירותים מינימלי כאשר השמיים הם הגבול. כאשר שוכרים עורך דין פלילי יקר כדאי לעמוד על כך כי הוא יטפל אישית בתיקכם. אל תסתנוורו מעורך דין המרבה להופיע בתקשורת כהוכחה להצלחותיו המשפטיות.

עורך דין פלילי מחירון - שאלות נפוצות

האם ישנו מחירון שמחויב לו עורך דין פלילי?

לא, עורך דין פלילי לא מחויב למחירון מינימלי וגם לא למחירון מקסימלי. עם זאת, לשכת עורכי הדין מפרסמת, מפעם לפעם, מחירון מינימלי מומלץ, אך לא ניתן לומר שהוא מחייב. מחירון מקסימלי – מחייב או מומלץ, לא קיים.

מה הקריטריונים לפיהם עורך דין פלילי קובע את מחיר הייצוג המשפטי?

הקריטריונים שלפיהם עורך דין פלילי קובע את מחיר הייצוג המשפטי הם רמת הפרסום והתיוג שלו, וכן היוקרה האישית שלו. ואולם, חשוב להבין שלא כל עורך דין פלילי אכן מצדיק את מחיר הייצוג המשפטי שהוא קובע לעצמו. הדבר מוצדק בעיקר אם עורך הדין מתמחה רק בתחום הפלילי, באופן יסודי ולא כ"עוד תחום" מני רבים, וכן ככל שעורך הדין הגיע או מגיע להישגים בבית המשפט, ולא בהכרח באמצעי התקשורת השונים.

האם שכר הטרחה צריך להיות בכפוף למבחן הסבירות גם כשמדובר בעורך דין פלילי?

קשה לומר שכן, לאור העובדה שאין כל הגבלה באשר לשכר הטרחה אותו יכול לדרוש עורך דין. מבחינה מינימלית, קיימות רק המלצות של לשכת עורכי הדין, אך חמור בהרבה מכך – מבחינה מקסימלית, אפילו המלצות לא קיימות. כלומר, "השמיים הם הגבול". ואולם, אין הדבר אומר שהמעוניין בשירותו של עורך דין פלילי חייבים להסכים לשכר הטרחה אותו הוא דורש מהם. עליהם להחליט האם המחיר מוצדק מבחינתם, בהתחשב בשאלה האם ישנם תחומים שבהם עורך הדין מתמחה בנוסף לתחום הפלילי, וכן האם עורך הדין מגיע לעתים תכופות להצלחות בבית המשפט.

האם ישנו תעריף מינימלי מומלץ לשירות של עורך דין פלילי?

התשובה לכך חיובית. התעריף המינימלי המומלץ לשירות של עורך דין פלילי מחולק לנושאים שונים, כמו סוג האישום המיוחס לפונה והערכאה הרלוונטית. כך, למשל, התעריף המינימלי המומלץ לאישום בחטא הוא 1158 ש"ח ולאישום בעוון/בעבירה אחרת – 1607 ש"ח, התעריף המינימלי המומלץ לערעור על פסק דין הוא 1678 ש"ח, ולערעור על פסק דין בבית המשפט העליון – 7140 ש"ח.

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף