Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



עורך דין פלילי בתל אביב שיילחם בשבילך

העיר תל אביב נחשבת למרכז המסחרי, העסקי והתרבותי של ישראל, ולצד זאת מכילה מערכת משפטית תוססת ואולם מעצרים הגדוש בחשודים ונאשמים המגיעים לפתחו מדי יום. בתוך כל ההמולה והלחץ, לאדם המוצא עצמו מעורב בפלילים בתל אביב, יש צורך בעורך דין מנוסה ומיומן שייצג אותו.

עורך דין פלילי בתל אביב שיילחם בשבילך

ההליך הפלילי, בשונה מהליכים משפטיים אחרים, מגלם בתוכו את פוטנציאל הנזק הרב ביותר עבור חשוד או נאשם – פגיעה בחירותו, ובמקרים מסוימים אף לשנים ארוכות. הדרך לסיום מיטבי של ההליך הפלילי, ומניעה אפשרית של נזקים לחירות ולקניין הנובעים מענישה פלילית, עוברת דרך ייצוג איכותי.

תוכן עניינים

במה עוסק עורך דין פלילי?

עורך דין אשר עוסק בפלילים, פועל לרוב בגבולות ההליכים בהם המדינה, על ידי אחת מזרועות האכיפה שלה, ניצבת מצדו האחד של ההליך, ואילו הוא מתפקד כמי שמייצג את האדם או התאגיד המצויים בצד השני של ההליך. אלו הם ההליכים העיקריים של המשפט הפלילי, בהם נדרש ייצוג על ידי עורך דין פלילי:

  1. הליך מעצר לצורכי חקירה – הליך זה נערך בין רשות חוקרת לבין אדם הנחשד בביצוע עבירה.
  2. תיק פלילי – הליך המבוסס על אישום אותו מנסחת המדינה כנגד נאשם אחד או מספר נאשמים, כאשר תפקידה של המדינה הוא להוכיח את אשמת הנאשמים מעל לכל ספק סביר.
  3. וועדת שחרורים – הליך הנוגע לחוק שחרור ממאסר על תנאי, המאפשר בתנאים מסוימים להקל בעונשו של אסיר ולקצר שליש מתקופת המאסר שנגזרה עליו.

מה תפקידו של עורך דין פלילי בהליך מעצר לצורכי חקירה?

בעת חקירה משטרתית, תפקידו החשוב ביותר של עורך דין פלילי הוא להעניק לחשוד ייעוץ לפני חקירתו. מדובר בזכות הנתונה לכל חשוד בעבירה פלילית. בהליך זה מתאפשר לחשוד לשוחח בחופשיות עם עורך הדין תוך קיומו של חיסיון על תוכן השיח, ולקבל ייעוץ מיטבי אודות האסטרטגיה הנכונה בה יש לנקוט במהלך החקירה.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כמו כן, תפקידו של עורך הדין בהליך זה הוא לייצג את החשוד בדיוני הארכות מעצר, ככל שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו לצורכי חקירה. במסגרת דיונים אלו, שרבים מהם מתרחשים בעיר תל אביב, תפקידו של עורך דין פלילי הוא להבין לעומק את התמונה הראייתית, ולנסות להניח בפני בית המשפט צידוקים לשחרור החשוד לחלופת מעצר.

מה תפקידו של עורך דין פלילי בתיק פלילי?

תיק פלילי מתחיל בהגשת כתב אישום המכיל את העובדות שהמדינה, כמי שאמונה על העמדת נאשמים לדין, טוענת כי ביכולתה להוכיח. תפקידו של עורך דין פלילי בהליך זה הוא לעיין היטב בחומר החקירה עליו מתבסס האישום, למצוא בו נקודות חולשה ובהתאם לכך, להגיע לידי הסדר טיעון עם התביעה או לחילופין, לנהל הליך הוכחות בתיק במטרה להביא לזיכוי הלקוח שלו.

תפקידו של עורך דין פלילי בהליך זה הוא לעיין היטב בחומר החקירה עליו מתבסס האישום, למצוא בו נקודות חולשה

כמו כן, במסגרת הליך זה וככל שהנאשם מורשע, בין אם בהסדר טיעון ובין אם לאחר שמיעת ראיות, על עורך הדין לפעול להצגת תמונה מיטבית בפני בית המשפט במהלך הליך הטיעונים לעונש. כחלק מעבודתו, יפעל עורך הדין להבאת ראיות אודות אופיו הטוב של הנאשם ואינדיקציות ממשיות לכך שבעניינו של לקוחו, עדיפה הטלתה של ענישה שיקומית מאשר ענישה מחמירה.

מה תפקידו של עורך דין פלילי בוועדת שחרורים?

בתי הכלא בישראל מאכלסים את כלל העצורים והאסירים המורשעים, שעונשם נדון בתל אביב ובכל שאר חלקי הארץ. כל אחד מאסירים אלו, זכאי לכך שעניינו יובא בפני וועדת שחרורים לשם בחינת האפשרות לקצר את עונשו בשליש. במסגרת הליך זה, תפקידו של עורך הדין לוודא כי האסיר מצוי בהליך שיקומי בכלא על מנת שבעת הדיון בוועדה, יהיו דוחות גורמי הרווחה בכלא חיוביים בעניינו.

לצד זאת, החלק החשוב ביותר בהליך זה מצדו של עורך דין פלילי, הוא לדאוג לכך שבעת הדיון בעניינו של האסיר, תהיה בידיו תוכנית שיקומית. התוכנית הטובה ביותר ואשר מיטיבה ברמה הגבוה ביותר של סיכויי השחרור היא תוכנית של הרשות לשיקום האסיר. במקרה בו הרשות לשיקום האסיר אינה מוצאת את האסיר מתאים לתוכנית שיקום, על עורך הדין לדאוג להכנתה של תוכנית שיקום פרטית.

עורך דין פלילי בתל אביב – לתוצאה מיטבית בהליך הפלילי

ייצוג מיטבי הוא רכיב אשר פעמים רבות עושה את ההבדל בין שחרור מוקדם להישארות בכלא, בין עונש מחמיר לעונש מאוזן או אף מקל ובין הישארות במעצר במהלך החקירה לבין שחרור לחלופת מעצר. בשל ההשפעה הרבה של ההליך הפלילי על חייו של אדם ועל עתידו, יש צורך בייצוג משפטי מיטבי.

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף