Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



עורך דין פלילי דחוף

הגרסה הראשונית אותה מוסר חשוד במסגרת חקירתו, עשויה להיות הגרסה שתביא לעיצוב ההליך הפלילי כולו, ואשר בגללה ימצא עצמו אותו אדם עצור לתקופה ארוכה, ובהמשך גם מרצה עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח.

על כן, במקרה בו אדם מוצא עצמו בסיטואציה שבה הוא נחשד בעבירה ומתבקש לענות על שאלות החוקרים במסגרת חקירה באזהרה, עליו ליצור קשר באופן דחוף עם עורך דין פלילי, וזאת לצורך ניהול ההליך הפלילי בפניו הוא ניצב באופן הטוב ביותר.

תוכן עניינים

חשיבות הייעוץ עם עו"ד פלילי בדחיפות

על פי החוק ופסיקת בית המשפט העליון, כל אדם הנחשד בעבירה ומצוי לפני חקירה באזהרה, זכאי להתייעץ עם עורך דין פלילי טרם חקירתו. זכות זו מחייבת את החוקר לעצור את הליכי החקירה, ולא לשאול את הנחקר כל שאלה בטרם יהיה בידי הנחקר להתייעץ עם עורך דינו.

התייעצות עם עורך דין טרם החקירה מונעת את האפשרויות הבאות:

  • מסירת גרסה שתרע את מצבו את החשוד.
  • חוסר מודעות החשוד למכלול הזכויות הנתונות לו במסגרת ההליך ואשר אותן מחובת המשטרה לכבד.
  • חוסר ערנות של החשוד למעשים שעשויים לחזק את הראיות כנגדו.
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

היכן ניתן לקבל ייעוץ פלילי בשעות הלילה?

את הייעוץ הניתן על ידי עורך דין טרם החקירה ניתן לקבל באופן טלפוני, אולם מומלץ לעמוד על ייעוץ באופן פרונטלי, כאשר עורך הדין נמצא בתחנת המשטרה. על המשטרה לכבד בקשה זו, ככל שעורך הדין מצהיר כי בכוונתו להגיע לתחנת המשטרה תוך זמן סביר, ולעצור את הליכי החקירה עד להגעתו.

האם זכאים לייצוג גם אם נעצרת במפתיע?

אחד המקרים שבהם עשוי אדם למצוא עצמו בחדר החקירות הוא במסגרת מעצרו ללא הכנה מוקדמת.

כך, אדם עשוי לנהל את ענייניו וברגע אחד למצוא עצמו בתחנת משטרה נדרש להשיב לשאלות החוקר. גם במקרה כזה, חלה חובה על הרשויות לאפשר לחשוד להיות מיוצג על ידי עורך דין ולקבל ייעוץ טרם תחל החקירה בעניינו.

האם ניתן לקבל שירות מעורך דין פלילי גם בשבת?

הזכאות להיוועצות עם עורך דין חלה על כל שלב ביממה. כאשר אדם נעצר במהלך השבת, באפשרותו לפנות לעורך דין פלילי אשר זמין להגיע בשלב זה של השבוע על מנת לייעץ לו בתחנת המשטרה.

ככל שהנחקר ניצב מול קושי ביצירת קשר עם עורך דינו, באפשרותו להימנע ממסירת גרסה עד למפגש עם עורך דין.

אפשרות זו נגזרת מאחת הזכויות המרכזיות של כל חשוד, היא הזכות להימנע מהפללה עצמית. ככל שהחשוד סבור שתשובותיו עשויות להביא להפללתו, גם אם מהות החשד נעוצה בחשש למסור גרסה טרם התייעצות עם עורך דין, עומדת לו זכותו לשתוק ולא להשיב לשאלות החוקר.

האם עורך דין פלילי צריך להגיע דחוף לתחנת המשטרה?

כאשר אדם נעצר לצורך חקירתו, ובשל חשדה של המשטרה כי ביצע עבירה המצדיקה את השמתו במעצר, תרצה המשטרה בדרך כלל לחקור את החשוד במסגרת 24 השעות שנתונות להם מכוח החוק מרגע מעצרו ועד לנקודה שבה ייאלצו לבקשת את הארכת מעצרו בפני בית המשפט.

אף אם באפשרות המשטרה לבקש את הארכת המעצר גם במקרה שבו טרם עלה בידם לחקור את החשוד, היחידה החוקרת לרוב עושה מאמץ לגבות מהחשוד גרסה ראשונית, על מנת להביאה בפני השופט במעמד דיון הארכת המעצר.

על מנת למנוע מתן גרסה שתזיק לנחקר ותשמש בסיס להארכת מעצרו או להרשעתו בשלב מאוחר יותר, יש צורך בהגעת עורך הדין לתחנת המשטרה בדחיפות.

איך מודיעים לעו"ד פלילי להגיע בדחיפות לתא מעצר?

כאשר אדם נעצר, ניטלים ממנו החפצים האישיים, כאשר הטלפון הנייד לרוב משמש מושא לחקירה ובדיקה אחר חומרים מפלילים וכפועל יוצא מכך, לחשוד אין את הטלפון האישי שליו בידיו באמצעותו יוכל ליצור קשר עם העולם החיצון.

הדרך להודיע לעורך דין פלילי על כך שהוא נדרש על ידי החשוד להגיע לתא המעצר ולייעץ לו, הוא במצבים מעין אלו על פי בקשה מטעם החשוד, כאשר החוקר הוא זה שיוצר קשר עם עורך הדין ומבקש ממנו להגיע בדחיפות לתא המעצר.

ייעוץ עם עורך הדין ללא דיחוי – המפתח לשמירה על זכויות הנחקר

ייעוץ לפני חקירה הוא הזדמנות עבור הנחקר לכלכל את צעדיו בתבונה עת הוא ניצב מול כוחם האדיר של גופי האכיפה.

ככלל, רצוי להיפגש במפגש פנים אל פנים עם עורך הדין גם במחיר המתנה ממושכת להגעתו. במקרים בהם קיים קושי בהגעת עורך הדין לתא המעצר בתוך זמן סביר, באפשרות החשוד להתייעץ עם עורך הדין בצורה טלפונית, כאשר מחובתה של המשטרה לאפשר שיח בצורה דיסקרטית.

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף