Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



עורך דין פלילי מומלץ בראשון לציון

ראשון לציון היא בין הערים הגדולות בארץ, ובין שלל העסקים, המוסדות והמתקנים הייחודיים המצויים בה, נמצא גם בית משפט השלום ראשון לציון אשר בו נדונים מדי יום כמה מהליכי מעצר הימים וכתבי האישום המתוקשרים ביותר במדינה.

התמודדות עם הליך מעצר דוגמת אלו הנערכים בראשון לציון ובשאר בתי המשפט בישראל, מצריך ייצוג הולם על ידי עורך דין פלילי הבקיא בכל נבכי ההליך ואשר יידע לנקוט במהלכים המבוססים על חשיבה אסטרטגית.

תוכן עניינים

מהם הליכי המעצר הנפוצים בבתי המשפט?

הליכי המעצר במשפט הפלילי נדונים בכל אחת מהערכאות בהתאם לתכליתו ונקודת הזמן של ההליך. תחילתו של הליך מעצר הוא בבית משפט השלום בהליך ששמו מעצר ימים.

בהליך זה דן בית המשפט באפשרות להאריך מעצר של חשוד בעבירה לצורך ביצוע פעולות חקירה על ידי המשטרה.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הליך מעצר נוסף הוא מעצר עד תום ההליכים, הליך הנדון במקביל להגשת כתב אישום כנגד אדם. הליך זה נועד למעשה להרחיק אדם הנאשם בעבירה מהציבור וזאת עד לתום בירור שאלת אשמתו והכרעת דינו, והוא נדון בבית המשפט שאליו מוגש כתב האישום.

מה תפקיד עורך הדין במעצר ימים?

עורך דין פלילי המייצג חשוד בהליך מעצר ימים אינו חשוף לחומר החקירה, והיחידים אשר מעיינים בו במהלך הדיון הם השופט והשוטר המופיע בבקשה.

הסמכות של בית המשפט לעצור חשוד בשלב זה דורשת קיומו של חשד סביר, לצד מסוכנות ואפשרות שיבוש הליכי חקירה. בהליך זה שם עורך הדין לנגד עיניו שני יעדים מרכזיים:

  1. בניית אסטרטגיה – במסגרת מעצר הימים, יש בידי עורך הדין לשאול את המשטרה שאלות על הראיות שבידיה. חקירה מושכלת מאפשרת לעורך הדין לגבש אסטרטגיה נאותה עבור לקוחו ביחס לבחירה בין מסירת גרסה ושמירה על זכות השתיקה.
  2. שחרור החשוד לחלופה – מימוש מטרה זו הינו מעשי במקרים של קשירת החשוד לעבירות בדרגת חומרה בינונית נמוכה או בתיקים המבוססים על תשתית ראייתית רעועה.
  3. סיום מהיר של החקירה – הליך מעצר הימים הוא מאוד פוגעני עבור החשוד, מאחר שהוא אינו יכול לדבר עם קרוביו והוא ועורך דינו אינם חשופים לחומר החקירה. במקרים בהם ברור כי אין סיכוי לשחרור, יפעל עורך הדין לצמצום מסגרת הזמנים של המשטרה להשלמת החקירה, לצמצום הפגיעה בלקוחו.

מה תפקיד עורך הדין בהליך מעצר עד תום ההליכים?

בהליך מעצר עד תום ההליכים אשר תחילתו בהגשת כתב אישום והגשת בקשת מעצר, עורך הדין חשוף לחומר הראיות ויכול להציג בפני בית המשפט טענות מגוונות ומבוססות יותר.

התנאי למעצר בשלב זה הוא קיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר והדרך לתקוף את בקשת המדינה למעצר הנאשם היא דרך תקיפת שני ערוצים אלו – ראיות ועילת מעצר.

עורך דין פלילי המייצג נאשם בהליך מעצר עד תום ההליכים, נדרש לבחון האם אכן קיימות ראיות בעלות פוטנציאל להרשיע את הנאשם ככל שקיימת חולשה בחומר הראיות, יטען זאת עורך הדין ובמידה שבית במשפט ישתכנע, הוא עשוי להורות על שחרור הנאשם למעצר בית או אף שחרור ללא כל תנאי מגביל במידה שהראיות הן חלשות במיוחד.

מה התנאים לשחרור חשוד או נאשם לחלופה?

גם במידה שבה יש תשתית ראייתית לכאורית בהליך מעצר עד תום ההליכים או חשד סביר בהליך מעצר ימים, באפשרות עורך הדין לאתר חלופת מעצר דוגמת מעצר בית, איזוק אלקטרוני או תנאי הרחקה בלבד, ולשכנע את בית המשפט לתת בחלופה זו אמון עד כדי שחרור הנאשם אליה.

שחרור לחלופה מצריך מעורך הדין לאתר מקום מגורים נאות לשם הימצאות הלקוח בו לתקופה שעשויה להיות ממושכת. לצד זאת, על עורך הדין לאתר מפקחים שישהו עם הנאשם במעצר בית והוא נדרש להכין את המפקחים לקראת חקירתם על ידי בית המשפט במהלך הדיון שעניין הבקשה לשחרור לחלופה.

הליך מעצר דורש עורך דין מנוסה

המעצר הוא קשה עבור כל אדם, בין אם מדובר במי שיש לחובתו עבר פלילי עשיר וביתר שאת עבור מי שמעולם לא נחקר על ידי המשטרה. על מנת להתמודד מול הליך זה בצורה הטובה ביותר, יש לדאוג לייצוג הטוב ביותר על ידי עורך דין פלילי מומלץ שזהו תחום עיסוקו ומקור ניסיונו המשפטי.

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף