Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



איך בוחרים באחריות עורך דין פלילי?

האשמות פליליות עשויות להיות חמורות ביותר. ברגע בו אתם נדרשים להיות חלק ממקרה כזה, בין אם כנאשמים או כתובעים, חובה לגייס עורך דין מקצועי ביותר.

מקרים פליליים וכן גם חקירה פלילית, יכולים להיות ארוכים ומתישים, חובת ההוכחה שנדרשת היא גבוהה במיוחד. יש להעניק משקל גבוה במיוחד לעורך הדין שילווה אתכם בדרך לצדק.

תוכן עניינים

ניסיון ספציפי להאשמות או ניסיון של שנים?

כאשר מחפשים עורך דין אחראי בתחום הפלילי, ניסיון הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר שצריך לשים עליהם דגש. הגנה פלילית היא מגרש משחקים מורכב, והיא דורשת מומחיות ידע ויכולות גבוהות במיוחד.

התחום הפלילי רחב בעצמו, ויש לחפש עורך דין שמומחה בהאשמות שמופנות כלפיך או שאתה בעצמך רוצה לתבוע. בנוסף, עורך דין עם עבר מוכח ורקורד הצלחות גבוה עשויים להיות משמעותיים כדי לדעת אם הוא בעל התכונות הנדרשות באמת.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בכדי לגלות האם יש לעורך דין שאיתו אתם מעוניינים להתקשר את הניסיון ההכרחי, מומלץ לבקש לדבר עם לקוחות מהעבר, או לקרוא המלצות ולחפש דירוגים באינטרנט. כמו כן, חשוב שהעורך דין ישלוט בעולם הפלילי במדינת ישראל.

עורך דין אתי

אתיקה היא אחד החלקים הקריטיים כאשר מדובר במקצוע עריכת הדין. עורכי דין פליליים חייבים לעמוד בסטנדרט אתי גבוה במיוחד. במקרים של משפט פלילי, עורך הדין חייב לתת עדיפות את הלקוח שלו ולהימנע מניגוד עניינים חמור יכול לפגוע ביכולתו לייצג אותו ביעילות.

על מנת לברר את עברו האתי של עורך הדין, ניתן ליצור קשר עם לשכת עורכי הדין. הלשכה עורכת רישום משמעתי, ומוודא לרשום על תלונות מהעבר או פעולות משמעתיות. בנוסף, אפשר להתייעץ עם הלשכה או משרדים מקומיים על עורכי דין אתיים מומלצים.

עורך דין פלילי מומלץ, צריך לתת לכם את התחושה של יושרה אמיתי ומחויבות לשמירה על החוק. כמו כן, עליו להיות 'שקוף' עם לקוחותיו ולהיזהר מהבטחות שווא על תוצאות המשפט עוד לפני שהוא התחיל.

תקשורת אישית ובינאישית

תקשורת אפקטיבית בין עורך הדין ללקוחותיו, חיונית בכל תחום משפטי, ומקרי הגנה במשפט פלילי אינם יוצאי דופן. אולם, עורך דין פלילי אחראי, צריך להיות מצויד בכישורי תקשורת מעולים כדי לשמור את לקוחותיו מעורבים ופעילים לאורך ההליך המשפטי.

מעבר לתקשורת האישית, חשוב לבחור בעורך דין "נגיש". הנגישות מתבטאת ביכולת שלו להיות בזמינות גבוהה אליכם בטלפון, מייל ופגישות אישיות. בנוסף לכך, חשוב שתבחרו עורך דין שידע לפרש לכם את המושגים המשפטיים המורכבים שעולים במהלך המשפט שלכם.

עורך דין פלילי חייב להיות 'מאזין' טוב. עליו לדעת להתמודד עם החששות והמטרות שלכם. עורך דין שיודע להקשיב, יוכל להתאים את האסטרטגיה שלו במשפט לפי האופי שלכם, והצרכים שלכם. כך ההליך יהפוך להיות כמה שיותר 'נעים'.

שאלות מכווינות בבחירת עורך דין פלילי

האם יש לעורך הדין ניסיון?

את חשיבות הותק והניסיון כבר הבהרנו. אך לכל עורך דין רציני ישנו צוות מסייע, חשוב מאוד לעשות בדיקה מקיפה גם לאותם האנשים ולראות שמתחברים לאווירה הכללית של אותו הצוות.

כיצד בנוי הסכם השכר טרחה?

עלות עורך דין פלילי תלויה בסוג המקרה שאיתו יצטרך להתמודד. ככל שתדעו להציג לעורך יותר מידע על המקרה שבו תצטרכו סיוע משפטי, כך הוא ידע לדייק בעלות שאותה תצטרכו לשלם לו עבור עבודתו.

את ההסכם יש לקרוא מראש, לוודא שאתם יודעים על מה אתם משלמים ומה בדיוק כולל הליווי המשפטי שתקבלו מאותו עורך דין. בנוסף, חשוב לבדוק אם התשלום הוא על כל הליווי הוא שמדובר בתשלום לפי שלבים. במידה ולפי שלבים יש לבקש םירוט על מנת שתוכלו לבצע השוואה לעורכי דין נוספים.

מהו מיקומו הגאוגרפי?

חשבתם שמצאתם את העורך דין הכי טוב עבורכם, אך הוא נמצא בצד השני של המדינה, חשבו שוב. ישנה חשיבות גדולה לקרבה וליכולת הזמינות הפיסית של העורך דין.

האם שולט בשפה שנוחה לכם?

האוכלוסייה בישראל מגוונת ביותר, ובתי המשפט והתהליכים מתנהלים בשפה העברית. לפיכך, במידה וזו אינה השפה הנוחה ביותר עבורכם תבחרו עורך דין שידע ל"תווך" לכם את ההליך בשפה שהכי נוחה לכם.

ניתן להבין כי הסיטואציה של חיפוש עורך דין פלילי מתרחשת בתקופה מטלטלת בחייכם, והעתיד בה אינו ברור. לכן, בחירת הליווי המשפטי שיהיה לצידכם לאורך כל הדרך היא חשובה ביותר ותסייע לכם לעבור אותה בצורה הכי נעימה שאפשר..

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף