Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



נהיגה בשכרות בכביש מהיר – מדוע זה כל כך מסוכן?

ב-3 בספטמבר 2011 נעצר על-ידי המשטרה אדם שנהג בשכרות ופגע בבחורה צעירה בעת שהפגינה ברחוב צייטלין בתל-אביב. מקרה זה מצטרף אל שורה של עבירות נהיגה בשכרות המתבצעות מידי יום על-ידי נהגים בישראל.

נהיגה בשכרות בכביש מהיר מדוע זה כל כך מסוכן

נהיגה בשכרות בכביש מהיר, בכביש עפר צדדי, בכביש עירוני או בינעירוני – עבירות נהיגה בשכרות כיום הן כה שכיחות והן גובות קורבנות רבים. כמה מילים על עבירת התעבורה שנהגים חוזרים עליה שוב ושוב על אף ההשלכות הקשות שיש לה על ציבור הנהגים בכלל ועל הנהג השיכור בפרט.

תוכן עניינים

נהיגה בשכרות – מהי?

נהיגה בשכרות מוגדרת כנהיגה תחת השפעת אלכוהול, המצוי בדם ברמה גבוהה יותר מזו המותרת בחוק. נהיגה תחת השפעתו של סם מסוכן גם היא מוגדרת כנהיגה בשכרות. הוכחה של נהיגה בשכרות יכולה להיעשות באחת מהדרכים הבאות:

  • בדיקת מאפיינים
  • בדיקת נשיפה
  • או בדיקת דם.

בדיקת מאפיינים היא בדיקה קוגניטיבית שנועדה לזהות האם קיימים אצל הנהג מאפיינים המעידים על כך שהוא שיכור. בדיקה זו כוללת בחינה של מידת היציבות של הנהג, שיחה עמו, מעקב אחר אישוניו והרחת גופו (כדי לראות האם נודף ממנו ריח של אלכוהול).

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בדיקת נשיפה היא בדיקה במסגרתה מתבקש הנהג לנשוף בחוזקה אל תוך מכשיר שבודק את רמת האלכוהול המצויה בדם באמצעות פלט של נתונים מספריים. בדיקת דם כאמור היא דרך נוספת לבדוק את מידת שכרותו של נהג, והיא נעשית בעקבות תאונת דרכים כאשר עולה חשש למעורבותו של נהג שיכור בתאונה. בדיקה זו לא נעשית בשטח, אלא בתחנת המשטרה או בתנאי מרפאה. נהיגה בשכרות נחשבת על-פי חוק לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר, וככזו, העונש שמטילים בתי המשפט לתעבורה בגין ביצועה הוא חמור ביותר.

נהיגה בשכרות נחשבת חמורה בשל הסכנה שהיא מהווה לא רק לנהג הממונה על הרכב, אלא גם לציבור הנהגים ולשלום הציבור בכלל (ראו לדוגמא המקרה המוזכר בתחילת מאמר זה). נהג שיכור הוא נהג ששיקול הדעת שלו לגבי מרחק ומהירות הוא לקוי ועל כן פעמים רבות הוא גם במקביל נתפס כ"עבריין" מהירות מופרזת.

נהג שיכור הוא נהג ששיקול הדעת שלו לגבי מרחק ומהירות הוא לקוימעבר לכך, מי שנוהג תחת השפעת אלכוהול הוא מי שיכולת השליטה שלו בהגה מוטלת בספק, שזמן התגובה שלו לגירויים שמזמן הכביש הוא איטי יותר, שהריכוז והקשב שלו אינם במיטבם כמו גם הראייה ההיקפית שלו שלא נמצאת בשיאה. לפיכך, התנהלותו של נהג שיכור בכביש עלולה להיות מסוכנת לו ולציבור שמסביב.

עורך דין תעבורה

נהגים שחזרו על הטעות המצערת, אחזו בהגה בעודם תחת השפעה של משקאות משכרים ונתפסו על-ידי המשטרה, בדרך כלל פונים אל עורך דין תעבורה בניסיון להקל את גזר הדין שהוטל עליהם.

מאחר שהעונש על עבירת תעבורה מסוג זה הוא חמור, נהגים רבים לא מסוגלים לשאת באחריות למעשיהם ולהתמודד עם העונש שהוטל עליהם. על אף חומרתה של עבירת הנהיגה בשכרות, בזכות ניסיונו בניהול תיקים של עברייני תעבורה יכול עורך דין תעבורה לנסות לשנות את גזר הדין או להקל במידת החומרה של העונש.

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף