Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



עורך דין פלילי בירושלים שינצח עבורך

העיר ירושלים היא בירת ישראל, מקום מושבה של הממשלה והכנסת, ולצד זאת, זוהי העיר המכילה בתוכה את כלל שלושת הערכאות המשפטיות במדינת ישראל – בית משפט השלום, בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון.

עורך דין פלילי בירושלים שינצח עבורך

המעבר בין הערכאות השונות בירושלים נעשה באמצעות הליכי ערעור או ערר, בהתאם לסוג ההליך הפלילי הנדון בפני הערכאה הראשונה. על מנת למצות את המיטב מהליכי הערעור, יש צורך בעורך דין פלילי מנוסה ומיומן הבקיא בהליכים מעין אלו.

תוכן עניינים

באילו בתי משפט נדון ההליך הפלילי?

ההליך הפלילי נדון בכל אחת משלוש הערכאות הקיימות במדינת ישראל – בית משפט שלום, בית משפט מחוזי ובית משפט עליון. יחד עם זאת, בעוד שבית משפט השלום ובית המשפט המחוזי הן ערכאות דיוניות, כלומר כאלו אשר דנות בהליך מסוים מראשיתו, בית המשפט העליון פועל כערכאת ערעור בלבד.

פירוש הדבר שהדיון הפלילי בפניו של בית המשפט העליון, נעשה אך ורק במסגרת השגה של אחד מהצדדים להליך – האדם או התאגיד מצד אחד והמדינה מן הצד השני – על החלטה של ערכאה קודמת. כאשר עניין מסוים נדון כבר בפני שתי ערכאות, הפניה לעליון נעשית במסגרת בקשת רשות ערעור בלבד, ונדירות הפעמים בהן בית המשפט העליון מקבל את הבקשה.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כיצד ניתן לדעת באיזו ערכאה יידון ההליך?

זוהי חלוקת הסמכויות בין בתי המשפט:

  1. בית משפט השלום – דן בהליכי מעצר ימים, כתבי אישום ובקשות מעצר עד תום ההליכים בעבירות שהעונש בצדן הוא עד 7 שנים ועררים על החלטות מעצר או שחרור בערובה הניתנות על ידי קצין משטרה.
  2. בית המשפט המחוזי – דן בעבירות שהעונש בצידן עולה על 7 שנים, בעררים בזכות על החלטות בית משפט השלום במעצר ימים וערעורים בזכות על הכרעות דין וגזרי דין של בית משפט השלום.
  3. בית המשפט העליון – דן בערעורים בזכות על הכרעות דין וגזרי דין של המחוזי, עררים בזכות על החלטות מעצר של המחוזי, ובקשות רשות ערעור על כלל ההחלטות שפסק המחוזי כערכאת ערעור על החלטות של בית משפט השלום.

מתי מומלץ להגיש ערעור?

הגשת ערעור על הכרעת דין או גזר דין של הערכאה הדיונית – בית משפט שלום או מחוזי, לפי חומרת העבירה – דורש היכרות מעמיקה עם ההלכות הנוגעות להתערבות ערכאת הערעור, היכרות בה אוחז עורך דין פלילי בעל ניסיון. כך לעניין האפשרות להקל בעונש וביתר שאת ביחס לאפשרות כי מי שהורשע בערכאה הדיונית יזוכה בערכאת הערעור.

ההלכה המרכזית בהליכי ערעור קובעת כי ערכאת הערעור ככלל אינה מתערבת בקביעות הערכאה הדיונית הנוגעות למהימנות העדים או הראיות. זאת מאחר שהעדויות לא נשמעו בפניה ולא הייתה לה כערכאת ערעור היכולת להתרשם ישירות מהעדים. פרט זה חשוב, שכן הגשת ערעור תוך תקיפת ממצאי מהימנות עשוי להביא לדחייתו באופן די וודאי.

הגשת ערעור תוך תקיפת ממצאי מהימנות עשוי להביא לדחייתו באופן די וודאי

מתי מומלץ להגיש ערר?

המונח ערר מתייחס להליך המעצר בלבד, בין אם מדובר במעצר ימים הנערך טרם הגשת כתב אישום, או מעצר עד תום ההליכים שנערך לאחר הגשת כתב אישום. בשונה מערעור על גזר הדין או הכרעת הדין, ערר על מעצר תחום לסוגיה די צרה הנוגעת לשאלה האם ניתן לשחרר את הנאשם או החשוד לחלופה.

עם זאת, מדובר בכלי הדורש הפעלה בצורה מיומנת ומחושבת, וזאת על מנת שלא תינתן החלטה על ידי ערכאה גבוהה אשר עשויה להרע את סיכוייו של החשוד או הנאשם להשתחרר ממעצר בהמשך. כלל זה נכון ביתר זאת, במקרים בהם שוקל עורך הדין להגיש ערר שני ברשות לבית המשפט העליון.

מה נדרש מעורך דין פלילי בעת הופעה בערכאת ערעור?

ראוי לציין כי על כל החלטה של ערכאה דיונית, ניתן להגיש ערעור או ערר, למעט החלטות ביניים בהליך הפלילי עליהן יש לערער לאחר הכרעת הדין בלבד. נקודת המוצא בעת דיון בפני ערכאת הערעור הוא כי לא בקלות תיעשה על ידה התערבות בהחלטת הערכאה הנמוכה ממנה, ועל כן נדרש עורך הדין בהצגת טיעונים מקוריים, מבוססים, משכנעים ויצירתיים.

הליך פלילי בירושלים – רק על ידי עורך דין מקצועי

התמודדות עם הליך פלילי, דורשת לא רק יכולת ניתוח ראיות והיכרות עם הפסיקה, אלא יכולת לעשות שימוש מושכל בזכות הפניה לערכאות הערר בהליכים פליליים – בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון. לכן, על מנת למצות את המיטב מההליך הפלילי, יש צורך בייצוג מקצועי על ידי עורך דין פלילי מנוסה.

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף