Costagidi_MainPic עו
Costagidi_MainPic עו
פנייה לייעוץ אישי



עורכי הדין הפליליים המפורסמים בישראל

אחד הנושאים המצויים על סדר יומה של החברה הישראלית הוא התחום הפלילי. פרשיות פליליות רבות אודות מקרי רצח, פשיעה מאורגנת ומרמה יוצאת דופן, מסוקרות בהרחבה וזוכות לעמוד במרכזם של תחקירים וסדרות תיעודיות.

עורכי הדין הפליליים המפורסמים בישראל

במסגרת כל אותם סיקורים וכתבות, מואר זרקור על המייצגים של הנאשמים בפרשיות אלו – עורכי הדין הפליליים המפורסמים בישראל. מדובר בחוד החנית של עולם עורכי הדין הפליליים, אשר ייצגו בתיקים מורכבים והביאו למיצוי מקסימלי של ההליך הפלילי עבור הלקוח שלהם, פעמים רבות כנגד כל הסיכויים.

תוכן עניינים

מיהם עורכי הדין המפורסמים ביותר בתחום הפשיעה החמורה?

בשנת 2023 הגיע לסיומו אחד מהמשפטים הפליליים המסוקרים והשנויים ביותר במחלוקת בתולדות המשפט הישראלי – משפטו של הנאשם רומן זדורוב. לאחר שהורשע פעמיים על ידי בית המשפט המחוזי והורשע ברוב דעות גם על ידי בית המשפט העליון, נשפט זדורוב פעם נוספת לאחר שבקשתו למשפט חוזר התקבלה ב- 2021 על ידי שופט העליון חנן מלצר.

לאחר קבלת הבקשה, החל משפטו החוזר של זדורוב, אשר בסופו זוכה מאשמה ברוב של שני שופטים מול שופטת המיעוט שבחרה להרשיעו. מאחורי הזיכוי של זדורוב, עמד אחד מעורכי הדין המפורסמים והוותיקים בתחום הפלילי ששמו ירום הלוי. עו"ד הלוי נטל על עצמו משימה מורכבת מאין כמותה וצלח אותה באופן מעורר השתאות.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מיהם עורכי הדין המפורסמים בייצוג נאשמים נעדרי עבר פלילי?

רבים מעורכי הדין המובילים בתחום הפלילי עוסקים בייצוג של נאשמים בעבירות חמורות שבוצעו על ידי אזרחים נורמטיביים שלא הסתבכו קודם לכן עם החוק. אחד מהמקרים הבולטים בתחום זה היה משפטו של אריה שיף, שהועמד לדין בעוון המתת אדם שניסה לגנוב את רכבו. שיף יוצג על ידי עו"ד ששי גז ונדון בסופו של דבר לעונש מקל של 9 חודשי עבודות שירות.

מקרה נוסף שאירע מספר שנים קודם לכן, היה משפטו של ניר סומך אשר יוצג על ידי עורך דין פלילי אבי חימי. סומך הועמד לדין בגין הריגת חברו בן טל, אולם טען כי ההריגה נעשתה כהגנה עצמית מפני טל שביקש לפגוע בו. בית המשפט המחוזי לא קיבל טענה זו והרשיע את סומך, אולם בערעור שהוגש לבית המשפט העליון על ידי עו"ד חימי, הוחלט על זיכויו מאשמה.

מי הם עורכי הדין שייצגו נאשמים בולטים במיוחד?

אחד המשפטים שנחרטו היטב בדברי הימים של מדינת ישראל הוא משפטו של הנשיא לשעבר משה קצב. משפטו של קצב החל לאחר שדחה בניגוד לעצת עורכי דינו, הסדר טיעון מקל במיוחד שלא כלל מאסר בפועל. לאחר דחיית ההסדר, הועמד קצב לדין באשמה של סדרת עבירות מין כלפי מספר קורבנות, לרבות עבירות אונס.

את קצב ייצגו במשפטו שניים מעורכי הדין הפליליים הבכירים והוותיקים בישראל – ציון אמיר ואביגדור פלדמן. עורכי דינו של קצב נדרשו להתמודד מול מספר רב של תלונות מצד נשים שעבדו תחת קצב לאורך השנים. בסופו של דבר, העדיף הרכב השופטים את גרסאות המתלוננות, הרשיע את קצב והטיל עליו 7 שנות מאסר בפועל.

את קצב ייצגו במשפטו שניים מעורכי הדין הפליליים הבכירים והוותיקים בישראל – ציון אמיר ואביגדור פלדמן

מיהם עורכי הדין המפורסמים בתחום עבירות שחיתות שלטונית?

סיקור תחום השחיתות השלטונית מזמן מפגש לצופה הממוצע עם קבוצה אחרת של עורכי דין מפורסמים, אשר עיקר עיסוקם בעבירות צווארון לבן. המונח עבירות צווארון לבן מתייחס לעבירות המבוצעות על ידי בכירים במגזר הפרטי, פוליטיקאים וכיוצא באלה. משפטי צווארון לבן ושחיתות שלטונים בולטים במיוחד הם אלו:

  1. משפטו של נוחי דנקנר שהורשע בגין עבירות בניירות ערך – את דנקנר ייצג עורך הדין גיורא אדרת.
  2. פרשת הולילנד בה היה מעורב אהוד אולמרט ואף הורשע בחלק מהעבירות שיוחסו לו לצד הרשעתם של מעורבים נוספים – את אולמרט ייצג עו"ד פלילי בכיר בתחום עבירות הצווארון הלבן בשם נבות תל צור.
  3. משפטו של אביגדור ליברמן שהסתיים בזיכויו – ליברמן יוצג במהלך המשפט על ידי עו"ד המנוח יעקב וינרוט.

עורכי הדין המובילים בישראל קנו את שמם ביושר

הצלחה במשפטים פליליים אינה תולדה של יכולת רטורית מרשימה בלבד. היא תולדה של שכל חריף, היכרות עמוקה עם החוק ומאמץ בלתי מתפשר להוביל את הלקוח לתוצאה הטובה ביותר. עורכי הדין המפורסמים ביותר בישראל הם מי שבלטו מעל כולם ביכולותיהם יוצאות הדופן במשפט הפלילי

*אין לראות בכתוב באתר עורך דין פלילי מומלץ Costagidi כתחליף לייעוץ משפטי, מתן חוו”ד, או המלצה של עורך דין פלילי. העושה שימוש באמור באתר עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8044023 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף